Gulv under baksete



Gulvet under baksetet er litt (mye) rustet i venstre del. Høyre del er ganske fin, men litt overflaterust. Venstre del har jeg brukt litt tid på for å få vekk rusten med roterende stålbørste og Ferrobet rustfjerner. Det viste seg da at det var en del hull og generelt lite gods igjen. Disse platene finner jeg ikke for salg noe sted slik at da blir det å lage ny selv. Har jo etterhvert fått litt trening med dette og det er jo her også nedpressinger i platen for å stive den av.

Slik at da var det å lage platen først slik at jeg ser at det lar seg løse på en grei måte.

Begynner med nedpressingene på samme måte som side panelene og innerskjermen framme på venstre side.

Lektestubbene er for å unngå krøll av platen ved siden av nedpressingen. Ser at jeg med fordel kunne brukt bredere material der for å få litt mindre "skrukker".

Slik blei det.


Platen skal jo også bøyes for å tilpasses fasongen i bunnen. Det blir lett knekker i nedpressingene slik at dette må tas forsiktig.



Det var litt utfordrende å få gjevn overflate etter bukking og litt hamring slik at da begynte jeg å tenke litt på om jeg hadde trengt et Engelsk hjul. Det kan leveres i forskjellige størrelser og prisklasser, men jeg har jo selvfølgelig ikke tid til å vente på eventuell leveranse. Slik at da ble det å sveise ihop en ramme og sette på to kulelager som ruller.


Dette gikk egentlig ganske strålende og platen fikk en gjevn og fin bue, flatene er rette ene veien slik at jeg kunne bruke flat rulle (kulelager) nede også. Det ble enkel utførelse i første omgang og så får jeg se om jeg trenger den til andre plater senere.


Slik at da skar jeg ut bunnen. Det er litt dobbelkrumming på begge sidene slik at da var krympeapparatet nyttig og deretter Engelsk hjul for gjevning av platen.

Det begynner å ta form, litt tilpassing rundt kantene gjenstår før sveising.

Da var den ferdig sveist, litt sprut og røyk fra flux-core tråden, men dette går lett bort.

Da blir det litt sliping.

Noen små porer som må ettersveises.

Da mangler det bare festet for håndbrekkwire og bremserør.


Da var det klart.






Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Karosseriarbeid - Høyre kanal, A stolpe og torpedo side plate

Venstre kanal og bunn bak

Oljekjøler B18B