Karosseriarbeid - Batterikasse og innerskjerm høyre side

I hjørnet ved batterikassen er det et svakt punkt som har vært lappet på før. Jeg skjærer vekk alt sammen og bygger det opp på nytt. Jeg kjenner på det at karosseriarbeid der jeg må lage nye deler selv er noe av det kjekkeste arbeidet😀

Lager mal av stivt papir først slik at jeg kan se omfanget av platen, ellers er det lett å skjære den for liten.

Denne skal gå helt opp og er en del av kanalen som skjermen er festet til.

Nede er den en del av innfestingen for batterikassen.

Har satt inn et stag som stiver av nå som jeg har skåret vekk en god del av torpedovegg og side, men det ser ut til at den holder fasongen fint.

Har også stivet av noe mer inni bilen siden kanalene skal helt bort, men jag tar en side om gangen slik at den beholder styrken underveis.

Jeg prøver å få de nye delene så lik de originale som mulig og ha skjøter der det er (overlapp) skjøt fra før.

Ser ut til at det skal bli ganske greit på innsiden også. Venter på kanal innside fra VP Autoparts. Jeg kjøper det meste av delene fra dem nå, de hadde veldig høy fraktpris til Norge tidligere, men har moderert seg kraftig på det + at jeg får 10 - 25 % rabatt på nesten alle deler😀


Sideplaten kan ikke sveises ferdig før innerkanalen er montert, disse kommer en av de første dagene.


I mellomtiden lager jeg ferdig de andre delene i kanalen under skjerminnfestingen.


Kanalen er ferdig, men må vente litt før montering.


Den lille luftkanalen som ligger under panelet forran frontvinduet var rustet og deformert slik at denne lager jeg ny.


Ferdig bukket


Klar til sveising når platen under er montert


Lager mal for dekkplaten til skjermkanalen, ser at den har en skjøt opp mot bakre kant av panseråpningen slik at jeg får laget delene i full størrelse slik som originalt.


Venstresiden er bedre enn høyre slik at jeg kan bruke denne som delvis mal.


Da er topplaten noenlunde klar. disse delene blir ikke montert nå, men må vente til innerkanalen er byttet slik at det blir sveist på i "riktig" rekkefølge. Fronten må også være klar før dette ferdigstilles.

Da har jeg gjort ferdig skjermkanten på høyre side, delene til dette laget jeg for en tid tilbake, men monteringen måtte vente litt.


Forsterkningsplatene i hjørnet mot panser innfestingen er laget nye og er kommet på nå.

Topplaten blir punktsveist.

Fra undersiden.


Da var den ferdig sveist.


Så var det den lille luftekanalen som ligger under skjermen, denne skal skjøtes på litt slik at den kommer inn i vinduskanalen på A stolpen.

Batterikassen har jeg ventet litt med siden hullet er greit for å komme til under arbeidet. Men nå er det tid for å sette denne inn. Har kjøpt ny fra VP Autoparts for en tid tilbake.

Har også gjort reint på resten av torpedoveggen slik at det snart er klart for overflatebehandling.

Da var det klart her også.

Fra innsiden






Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Karosseriarbeid - Høyre kanal, A stolpe og torpedo side plate

Venstre kanal og bunn bak

Oljekjøler B18B