Karosseriarbeid - Høyre kanal bakre del

Mellomkanalen var kuttet framme og bak og hoveddelen var byttet. Jeg bruker denne delen og lager  ny fremre og bakre del.


Fremre del er ferdig.

Bakre del som antagelig er original var veldig dårlig,


Jeg lager ny del som sveises sammen med mitre delen.


Relativt enkel form på denne, men går fra rette kanter framme og litt rund bak.


Bak bruker jeg strekkeapparatet for å få en grei bue på falsen


Begynner å bli bra.


Flensen bak ble litt mye strekt øverst.



Da mangler det bare noen hull så er den klar.


Hullene stanses ut med et 32 mm rør og hylse under.


Ytterkanalen blir ikke montert i denne omgang siden fram og bakskjerm + dør må tilpasses i samme operasjon.


Da var den ferdig sveist, ytterkanalen kommer som nevnt litt lenger ut i løpet.


Nedre del av innerskjerm bli laget ny når jeg er klar for montering av bakskjerm.


Da er nedre del av A stolpen også klar. Jeg sprøyter Owatrol rustolje inn i alle hulrom som er vanskelig å komme til senere og som ikke skal sveises på senere. Jeg passer også på at luftfuktigheten ligger under 50% (vanligvis ca 45%) slik st jeg unngår rust på ubehandlede plater

Da begynner jeg ett nytt innlegg med bytte av gulv framme høyre side.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Karosseriarbeid - Høyre kanal, A stolpe og torpedo side plate

Venstre kanal og bunn bak

Oljekjøler B18B