Karosserisnurre

Jeg har en hjemmelaget karosserisnurre som ble laget til Volvo PV når jeg begynte på den. Har byget om festebeslagen, men prinsippet er det samme, det vil si at festene ikke er i støtfangerfestene, men litt lenger inn under bilen. Dette for at front og hekk kan jobbes på uten at festene står i veien. Framme er den festet i  fremre travers feste. Bak er festet i tverrbjelke frammom bensintanken og skråstag opp i innerskjermene.



Hull for støtfanger framme er feil, antagelig for en senere årsmodell, muligens at fronstykke egentlig er for en ES. Jeg tenker å sveise i justeringsplate slik at det passer for 64 modellen.


Jeg bruker en bjelke inn fra opplagringen for at det skal bli best mulig plass til å jobbe. Som en kan se på bildet er framstykket byttet, men må nok av igjen. Dette er antagelig til en ES, ref de store hullene for støtfangerne. Disse blir justert til "normal" utførelse.


Bakre feste er festet i tverrbjelke frammom bensintanken og skråstag opp i innerskjermene. Dette gir en stiv innfesting i alle retninger.


Hjulrammene er egentlig basis for en båtkrybbe som jeg brukte til en Draco som var inne i garasjen for totalrenovering for en tid tilbake. Fungerer strålende til bil også.


Kjekt å kunne se bilen ordentlig under, rusten er omtrent så omfattende som jeg anntok. Synd at den ikke ble rustbehandlet sist den var restaurert, "nye" innerskjermer er brune, men stort sett overflaterust.


Innfesting av støttestag, disse er nødvendig for å stive av spesielt når bilen er på siden.


Har ikke justering av høyden på opplagringen, men det er passe for denne bilen også. For PV-en måtte jeg tilpasse litt siden den var høyere, men smalere. Balansepunket kan enkelt justeres ved å løfte eller senke bjelken i forhold til opplagringen.


Litt sveiserøyk.


Fortsatt litt småtteri å demontere under bilen.


Da er det klart for å begynne med rengjøring av bunn. Det e nok litt rust her og der, men det meste er overflaterust. Kanaler er dårlig bak iallefall så får vi se etterhvert.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Karosseriarbeid - Høyre kanal, A stolpe og torpedo side plate

Venstre kanal og bunn bak

Oljekjøler B18B