Front og panser


Da er jeg kommet igang igjen etter lang pause der jeg har gjort andre (viktige) ting.

Luftinntaket er gjort ferdig med nye deler i bunn og på sidene og panseret er sandblåst på baksiden.


Then I have started again after a long break where I did other (important) things.

The air intake has been completed with new parts at the bottom and on the sides and the hood has been sandblasted at the backside.



Sprayet med sveisegrunning der det skal punktsveises.
Sprayed with welding primer where the parts has to be plug welded.


Nesten ferdig sveist.
Almost finished welding.



Innfestingen for hengslene på panseret har jeg reparert tidligere (https://p1800s64.blogspot.com/2022/05/panser.html), men har ikke gjort det klart for grunning. Nå er det stort sett klart på baksiden.

I have repaired the attachment for the hinges on the hood earlier, but have not made it ready for priming. Now it is mostly ready on the backside.


Sandblåseapparatet er ganske effektivt, men en må ha litt god tid. Apparatet har støvsuger som returnerer sanden for gjenbruk.

The sandblaster is quite effective, but it take some time to be ready. This unit has a vacuum cleaner that returns the sand to the appliance for reuse.














Da er falsen rundt panseret grunnet to strøk med 2K grunning med pensel, resten skal sprayes etterhvert. Det er etter sandblåsing brukt Ferrobet rustfjerner der det var rust for å komme helt ned i porene.

Skjermkanten rundt panseret er gjort ferdig bortsett fra framme mot frontstykket.

The surrounding edge of the hood is then primed with two coats of 2K primer with a brush, the rest has to be sprayed later. After sandblasting, Ferrobet rust remover was used where there was rust to get to the bottom of the pores.

The fender edge around the hood is finished except for the front towards the front piece.



Kanten er grunnet to strøk med 2K grunning med pensel.

The fender edge is primed with two coats of 2K primer with use of brush.







 



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Karosseriarbeid - Høyre kanal, A stolpe og torpedo side plate

Oljekjøler B18B

Venstre kanal og bunn bak