Sluttmontering av karosseri
Etter et stort antall monteringer og demonteringer er karosseridelene tilpasset med riktige åpninger rundt dører panser og bakluke. Skjøtene på kanalene er også tilpasset med riktig avstand og de synlige overgangene mellom skjermer og bakstykke og framstykke er klart. Baksiden på alle deler er malt med to strøk Arcanol og to strøk med Bengalack.
After a large number of assemblies and disassembly, the body parts are adapted with correct openings around the doors, bonnet and trunk hatch. The joints on the sills are also adapted to the correct distance and the visible openings between the fender and the back part and the front part are clear. The back side of all panels are painted with two coats of primer and two coats of paint.
Det er nå en del sveiseaarbeid på skjermer, hjulbuer o.l.
There is now a lot of welding work on fenders, wheel arches etc.
Mellom bakstykke og skjerm måtte jeg kutte ut et stykke på grunn av rust rundt tidligere sveising.. Her legger jeg inn en smal plate i skjøten.
Between the rear body panel and fender I had to cut out a piece due to rust around previous welding. Here I insert a narrow plate in the opening.
Sveising av overgang mellom skjerm og C stolpe.
Welding of connection between fender and C pillar.
Da er bakdelen stort sett ferdig i første omgang, sveiseskjøtene er tinnet, men ikke filt og pusset.
Slik at da er det å fortsette med fronten. Her er skjermene og frontstykke tilpasset og ferdig med sveisegrunning i skjøtene slik at det "bare" er å sveise.
Kommentarer
Legg inn en kommentar