Sluttmontering av karosseri

Etter et stort antall monteringer og demonteringer er karosseridelene tilpasset med riktige åpninger rundt dører panser og bakluke. Skjøtene på kanalene er også tilpasset med riktig avstand og de synlige overgangene mellom skjermer og bakstykke og framstykke er klart. Baksiden på alle deler er malt med to strøk Arcanol og to strøk med Bengalack.

After a large number of assemblies and disassembly, the body parts are adapted with correct openings around the doors, bonnet and trunk hatch. The joints on the sills are also adapted to the correct distance and the visible openings between the fender and the back part and the front part are clear. The back side of all panels are painted with two coats of primer and two coats of paint.






Det er nå en del sveiseaarbeid på skjermer, hjulbuer o.l.

There is now a lot of welding work on fenders, wheel arches etc.

Mellom bakstykke og skjerm måtte jeg kutte ut et stykke på grunn av rust rundt tidligere sveising.. Her legger jeg inn en smal plate i skjøten.

Between the rear body panel and fender I had to cut out a piece due to rust around previous welding. Here I insert a narrow plate in the opening.

Sveising av overgang mellom skjerm og C stolpe.

Welding of connection between fender and C pillar.



Så er det nye stagplater på siden under bagasjoromsgulvet. Disse er kjøpt hos VP Autoparts og har god passform, men må tilpasses i mot den bakre stagplaten. Baksiden blir malt før montering siden denne ikke er tilgjengelig etter montering.

Then there are new trunk drop of panel on the side under the trunk floor. These were bought from VP Autoparts and have a good fit, but must be adjusted against the rear inner valance. The back side is painted before assembly since it is not available after assembly.


Venstre side ferdig sveist.

Left side finished welded.


Skjermkanten er punktsveist til innerskjermen og har fått litt tinn for å få fin finish.

The fender edge is spot welded to the wheel housing and has been given a little tin to get a nice finish.


Da er bakdelen stort sett ferdig i første omgang, sveiseskjøtene er tinnet, men ikke filt og pusset.

Then the rear part is mostly finished in the first instance, the welding joints are tinned, but not filed and sanded.



Slik at da er det å fortsette med fronten. Her er skjermene og frontstykke tilpasset og ferdig med sveisegrunning i skjøtene slik at det "bare" er å sveise.

So then it is to continue with the front parts. The fenders and the front piece are customized and finished with welding primer in the seams so it is "just" welding.







Da ble det en liten kveldsøkt på Volvoen, filing og sliping av tinnede sveiseskjøter bak.

Then it was a small evening session on the Volvo, filing and grinding tinned weldings at the rear end.






Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Karosseriarbeid - Høyre kanal, A stolpe og torpedo side plate

Venstre kanal og bunn bak

Oljekjøler B18B